Uzun süren Vray renderi kısaltma teknikleri


Vray oldukça yoğun bir şekilde tercih edilen render motorudur. Sık sık yavaş alınan render şikayetleri almaktayım. Bu konuda yardımcı olabilmek için sizlere optimizasyon konusunda önemli tüyoları paylaşmaya çalışacağım;


1-Bucket size olayı tuhaf bir şekilde render süresini  etkiliyor, çok büyütürseniz render süresi kısalır. Belki güncellemelerle bu durum değişmiş olabilir ama eski sürümlerde bu 32 veya 16 pixellik karelere ayarlamanız render süresini anormal uzatıyordu.

 

2-Çok yüksek çözünürlük doğrudan renderinizi uzatır, çözünürlükleri çok abartmak yerine ihtiyacınız olan optimum seviyeyi belirleyin.


3-Hazır materyaller mutlaka kontrol edilmeli, mümkünse yeniden hazırlanmalıdır. Dengesiz subdivs sayıları sebebiyle render sürelerini çok uzatır (Global subdivs ile bunun önüne geçilmiştir). Bunun içine hazır modellerde dahildir. Elinizden geldiği kadar hazır modelden uzak durun., çünkü hazır modeller büyük olasılıkla çok yüksek kalite kaygısı ile ayarlanır, bu da gereksiz sisteme yük olarak bize geri dönüş yapar.

4-Çok fazla obje olması render süresini düşürür. Bunları ya tek bir obje haline getirmek lazım yada proxy kullanmak lazım. Örneğin poly modelleme ile kaldırım taşı yaptınız 2 bin adet kopyaladınız, bunların hepsi tek bir poly objesinde ise render süresi ciddi kısalır. 

5-Yansımalar, saydamlık, kırılmalar bilgisayara ciddi yük getirir. Bunları gerekmediği taktirde kullanmamak, kullandığımız zaman derinlik sayısını mümkün olduğunca düşük tutmak render süresini kısaltacaktır.  Mesela ekrana uzak  ahşap gibi malzemelerin yansımasını iptal ederek optimizasyon sağlayabilirsiniz.

6-Modelleme yaparken temizlik önemli, gereksiz yere poligon kullanmamak, çizgiler eklememek sizin faydanıza olacaktır. Özellikle yüksek poligonlu sahnelerde çalışıyorsanız.



7-Her türlü subdivs sayılarını kontrolsüzce artırmamak gerek, deneme yanılma yöntemi ile gerekli olan optimum değeri bulmak lazımdır. Özellike GI (Global Illimunation)  ayarlarına dikkat. Bu değerler için kesin bir sayı yoktur, sürekli deneme yanılma yapmanız gerekir.

8-Hatalı ışıklandırma render süresini uzatır, özellikle ışık patlamalarının önüne geçilmesi lazım. Yetersiz ışık da render süresini uzatan çok ciddi bir faktördür.

9-Kopyalama yaparken eğer bir obje tıpa tıp aynı olacak ise instance seçeneğini seçerek render süresini kısaltabilirsiniz.

10-Depth of Field gibi efektler render süresini kat kat bitiren unsurlardır. Bunların alternatifleri tercih edilmeli, mesela Zdepth kanalı ile PS gibi yazılımlarda DOF uygulanabilir. Veya bu ayarlar kullanılacaksa dikkatli değerler girilerek kullanılmalıdır.

11-Anti aliasing ayarlarını mutlaka sahneye göre revize edin, sabit değerlerle çalışmayın. Bazı sahnelerde min 0 max 3 yeterli gelir bazı sahnelerde min 1 max 4, bu ikisi arasında render süresi farkı kesinlikle olacaktır. Aslında anti aliasing meselesi hem çok karışık hemde sürekli gelişen bir mesele, buraya ne yazsak yalan olacak.

Vray 3.0 ve eskileri arasında çok hız farkı var, hibrit render motorları da çok hızlı render alıyor. Aslında renderde yazılım en büyük hız faktörü. Çok iyi ve hızlı render yazılımları piyasaya çıkmakta. Bu yazıyı okumak yerine hızlı bir render motoru da arayabilirsiniz :)


Furkan YILMAZ-2020

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder