Hangi render motoru tercih etmeliyim?


 Benim asıl mesleklerimden bir tanesi 3d grafik. 2006 yılından bu yana 3d modelleme ve mimari-mekanik animasyon üzerine çalışmalarım var. Bu işlere giriş yapacak olan insanların merak ettiği önemli sorulardan bir tanesi de render motoru tercihi. Bu konuya açıklık getirmeye çalışalım.

Ülkemizde bu işe başlayan herkese doğrudan Vray tavsiye ediliyor. En iyi render yazılımı diye birşeyin olmadığını unutmamak lazım.Sizlere tavsiyem tüm render motorlarının  demolarını indirip, tek tek denemeniz yönünde olacaktır. Bakın hangisi hoşunuza gidiyor. Mesela vray 3.0 dan sonra çok gelişti bu kendisini ciddi avantajlı duruma getirdi, eskiden sevmesem de şuan sevmeye başladım, özellikle embree olayından sonra.Şuan yeni yazılımlarda gelen denoiser özelliği ile birlikte düşük kaliteli renderlar yüksek kaliteli gibi gürültüsüz bir şekilde kullanabilme şansımız oluyor. Test ettim gayet başarılı, subdivs sayılarını hep düşürüyorum artık, oldukça iyi sonuç alıyorum.Tabi animasyonda hala iyi mi tartışılır? İhiyaçlarınıza göre doğru olanı tercih etmeniz gerekmektedir.

Ben biraz GPU render tercih etmeye çalışıyorum imkanlar dahilinde. Çok iyi sonuçlar alınabilmekle beraber henüz geliştirilme aşamasında olduğundan bazı problemlerde getirebilmekte.  Bazı algoritmalar hala gpu üzerinde problemsiz bir şekilde çalışamıyor maalesef. Ama sorunsuz çalıştığı durumda “CPU” yu çok geride bırakıyor. İşlemci ihtiyacını bitiriyor resmen. IRAY bunlardan birisi. Tabi 3dsmax in ne yaptığını anlamak mümkün değil sonrasında iray'a fazla destek vermedi, çok tutarsız bir firma ne yaptığını anlamak gerçekten çok zor.

CPU tarafında ise corona gerçekten atakta, adamların bir açıklamaları var GPU render belki gelecekte olabilir ama işlemci ile zaten çok hızlı render alıyoruz demişler, aynen katılııyorum, bir dönem çalışmalarımda corona renderi aktif olarak kullandım, şuan piyasadaki gerekliliklerden dolayı pek kullanmıyorum.

Tüm bunlara alternatif olarak  harici çalışan render uygulamaları da tercih edilebilir, ilk başta lumion çok öne çıksada ben twinmotion un muhteşem özelliklerine ve lumion dan 50-100 kat daha hızlı render alabilme kabiliyetine bakarak severek ve keyifli kullanıyorum.

Furkan YILMAZ-2020

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder