Acer Nıtro 5 AN515-45 İncelemesi


 Bu yazı 1 Nisan 2023 İtibariyle Güncellenmiştir. Yapılan güncellemeler en aşağıda farklı renklerle verilmektedir. İlginiz için teşekkür ederim.

Acer Nıtro 5 AN515-45-R4SE RYZEN 7 5800H RTX 3070 8GB 100W 16GB RAM Modelini aldım, sonradan RAM 32 GB olarak güncelledim ve almışken ürünün incelemesini yayınladım, videoda bulunan içeriklerin haricinde bir kaç konuya değinmek istiyorum. Video içerikleri ile bu yazının içeriği aynı olmayacaktır. Öncelikle oyunlarda ekran kartı oldukça serin çalışıyor ve bunuda 70 dereceye sabitlemeye çalışarak yapıyor. Çok fazla oyunda test etme şansı bulamadım, testler yaparkende msi afterburner programı ve rivatuner oyun esnasında bilgileri göstermemeye başladı birazcık canımı sıktı, onları da ayarlayamadım yarıda bıraktım ama elde ettiğim sonuçları yazayım dedim.

Bu cihazın en büyük eksisi MUX switch ve içine bir parça takarken garantini devre dışı kalması, en büyük avantajı ise uygun fiyata oldukça yüksek performans verebilmesi ve bu performansı verirken cihazın serin çalışabilmesi, bence muadillerine göre oldukça serin çalışıyor. Ayrıca 4 fan çıkışı gürültü olarak kulağı tırmalamayı engelliyor. Yani bilgisayar gürültü yapmıyor demiyorum ancak bunu geniş bir yüzey alanından dışarı attığı için beyne tecavüz eden bir sesi yok da daha insan canlısı bir ses üretiyor. Adaptörünün ince olmasını da son derece artı özellik olarak belirtmemiz lazım, aktif kullanımda büyük kolaylık sağlıyor. Ayrıca oyun oynarken serin bir klavye de bilgisayar kullanım zevkimizi zirveye taşıyor.

Cihaz olduğu gibi tek kanal ram ile geliyor, tek kanal ram ile kendi ekranından oyun performansı beklemeyin gerçekten çok kötü. Çift kanal ram yaparsanız cs go da bariz fps artışı sağlanıyor. Ama ben call of duty warzone da ki performansını beğenmedim, inanılmaz fps düşüşleri oluşuyor, optimize ayar bulamadım, sebebi de neyden bilemiyorum, belki ben bir yanlış yapıyorumdur. MUX switch bulunmuyor, harici monitör ile belki warzone daha da değişebilir, onu harici monitör ile deneme fırsatı bulamadım henüz.


CSGO, BFV gibi oyunlarda gayet tatmin edici performans almak mümkün. Control gibi AAA oyunlarıda gayet güzel oynanabiliyor. 3D modelleme programlarında felan oldukça iyi, ve serin çalıştığı için baya bir rahat ediyorum. Performans olarak bir şeye ihtiyacım olmadı.




Kasa kalitesi çok iyi değil, rbg aydınlatması tatmin edici, USB sayısı bana göre son derece az ama 100tl ye aldığım ugreen type c den 4 adet usb3.0 çıkış sağlayan cihaz sayesinde bunu çözdüm. Touchpad yeterli, 144hz ekran alışınca daha aşağısını kulllanmak istemiyorsunuz. Klavye hızlı yazmaya müsade ediyor, tuş arası boşlukları gayet iyi ve 10 parmak için tuş bulmada sorun yaşatmıyor, aksine sizi hızlandırıyor.

Monitör kalitesi olarak çok fazla referans alan birşeyim olmadığı için kıyas yapamayacağım ama ekran parlaklığı ve görüş açıları laptop için yeterli diyebilirim. Ayrıca klavyeden bir tuşla monitörü kapatmadan sadece ekran ışığını kapatabiliyorsunuz, ilginç birşey olmuş.

Cihaz max-q mu yoksa max-p mi geyikleri var. 100w gpu var işte, buradan çıkarın max q mu max p mi diye. Nvdia cihazları değişken güçte pazarlıyor, bence çok saçma bir strateji ama sadece max q veya max p bilgisine ulaşmakda net birşey sağlamıyor. Max q en yavaş olanı. Max p en yüksek performans üreteni. Bu cihaz ikiside değil. Max q 85w güçte çalışırken max p 130-140w gibi güçlere ulaşabiliyordu sanırım. Yani bu cihaz max q ya yakın ancak max q dan %17 daha güçlü bir model. 

Şu şekilde bir oc ayarı ile 51 mh lik hashrate değerine ulaşan RTX 3070 100W bir ekran kartımız var. Masaüstü kartlar gibi detaylıca bir oc ye izin vermiyor veya ben bulamadım.

Ancak bu değerlerde stabil çalışmıyor, arada düşüyor, ortalama ne kadar bir güce ulaşıyor tam çözemedim, şimdilik bunlarla uğraşacak vaktim yok ama şunu fark ettim bu düşüş nicehash ile alakalı başka bir miner kullandığımda daha stabil çalışıyordu. Nicehash anladığım kadarıyla kasıtlı olarak laptopları zorlamıyor.

Arkadaşlar ben rami buradan aldım ve sorunsuz çalıştı https://www.amazon.com.tr/gp/product/B07ZVHBSNG/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
İçindeki değerler de şu şekilde;



Bu konu ile çok soru geliyor, paylaşmak istedim. Sizden tavsiyem 1.2 v haricinde ram takmayın, yanlış ram taksanız belki gene çalışır ama hız düşer veya fazla enerji harcar vs şeyler oluşabilir.

Güncelleme

Bilgisayarın performansı 7-24 çalışmanın etkisiyle dolan tozlarla düşmeye başladı, kasayı açtım tozları kolayca temizledim (Fanları sökmeden) ve performans ilk günkü seviyesine geri geldi. Burada dikkat edeceğiniz bir husus var. Fanları elinizle tutun, eğer kontrolsüz dönmeye başlarsa parçalanabilir. Bu da size güzel bir masraf açar. Bunun dışında temizlik yapması zor değil.

Ayrıca günlük 3-3.5 dolar civarında mining getirisi oluyor KASIM 2021 itibariyle. Gayet memnunum. Çok severekten kullanıyorum bilgisayarımı, ama üzücü haber şu ki fiyatları uçtu ve stoklarda görünmüyordu, alanlar için hayırlı olsun :)

Bilgisayarda yazın performans sorunları çekiyordum ve hızı ani frekans sorunlarıyla karşılaşıyordum, bunu engellemek için fanı manuele alıp maksimum seviyeye yaklaştırdım. Biraz gürültülü çalıştı ama herhangi bir frekans düşmesiyle karşılaşmamı engelledi. Bilgisayarımdan genel olarak memnunum. FRESYNC destekli monitör aldım, harika oldu fakat FRESYNC aktif edemedim maalesef. Çok da ihtiyacım değil ama bu bilgiyi buradan saklayalım.

1 Nisan 2023 itibariyle fark ettiğim bazı detaylar;

Acer Türkiye Ram değişiminin ssd değişiminin garantiyi bozmadığını güncellemiş, doğru bilgi mi emin değilim, bizzat öğrenmedim, ama dikkate almakta fayda var.

Bilgisayarı kendi monitörüyle kullanınca stress testinde boost halinde bir kaç saniye 45w güç çeken işlemci sürekli olarak 35w güç çekiyor. Harici monitöre bağladığım zaman ise boost halinde 65w güç çeken işlemci 55w sürekli güç çekiyor. Ve harici monitörde işlemcide %22 lik bir performans artışı oluyor. Şuan için en güncel bios yüklü 1.12 idi sanırım. Ve bu testleri çift kanal 32gb ram ile yaptığımı da belirtmem lazım. Tek kanal ram tavsiye etmiyorum. Sonuç olarak bu bilgisayar sadece harici monitör ile kullanılmalı, kendi monitöründe performans veren bir bilgisayar değil.

Otomatik fan ayarında ekran kartı frekans düşürüyor ve performans kaybediyor, fanlar manuele alıp birazcık gürültülü hale getirdiğim bu sorunla karşılaşmıyorum.

Bios modunda CTRL+S yaparsanız ek bir iki seçenek açılıyor, fakat advanced biosa girmenin hiçbir yolunu bulamadım. İnternette custom bios atanlar olmuş, nasıl yapıldığı ile ilgili bir detay paylaşılmıyor. Bazı acer modellerdeki gizli tuş kombinasyonlarıyla açılan bios unlock seçenekleri bizim modelde mevcut değil.

21 Mayıs 2023 itiaberiyle eklemek istediklerim

Bu bilgisayar da 2 adet 32GB 3200MHZ Corsair Vengeance Ram kullandım ve sorunsuz çalıştığını önemle vurgulamak istedim. Yani resmi sitesinde 32gb ram kullanılabileceği yazsa da Acer Nitro 5 AN515-45 sorunsuz olarak 64 GB RAM ile kullanılabiliyor. 

Diğer bir husus ise bu bilgisayar fan yönetiminde çok başarısız, özellikle sıcak havalarda oyuna falan girerken maksimum hıza almak gerekebiliyor. Çünkü bilgisayar ne kadar ısınırsa ısınsın performans kaybetmeyi tercih ediyor ve fanları kendisi otomatik olarak en yüksek seviyeye almıyor. Coolbost açık olsa bile maalesef istenilen devirlere gelmiyor. Sürekli sessiz kalmaya ayarlamışlar, sessizlik odaklı, başarısız bir soğutma çözümü olarak karşımıza çıkıyor. Can sıkıcı da olsa manuel ayarlama ile sorun ortadan kalkıyor.
RTX 3070 ram den 32gb daha çalabiliyor şuan ki durumda, bunu da not olarak bırakalım.
CPU-Z
64GB verileri



Sorularınız varsa youtube üzerinden sorabilirsiniz, bu yazıyı daha da güncelleyeceğim. Güncelleme olursa farklı renklerde metinlerle görürsünüz. Şimdilik hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder