Ölümcül Gıdalar


Not: Bu yazı ben katı yağ, margarin, trans yağ kullanmıyorum diyenler için özellikle hazırlanmıştır.

 Trans yağlardan dolayı yüz binlerce insan ölüyor,  ama nedense halk için bir sorun oluşturmuyor, ne de olsa yavaş yavaş, acı çektire çektire, kanser gibi çeşitli rahatsızlıklara yol açarak öldürüyor, yada bazen çok aniden öldürüyor, kalp krizi gibi, o zamanda eceli geldi öldü diyorlar.  Şimdi içinizde bazılarınız diyecek, ya bundan banane, ben margarin yemiyorum ki, trans yağa çok dikkat ederim, asla yemem diye düşünüyorsunuz, ama yanılıyorsunuz.


Ticaret acımasız ve ahlaksız bir hal almış durumda, ticarette en büyük sıkıntı ahlak, etik değerler. Yani bir ürün satarken kimse zararından sıkıntısından bahsetmez, içinde koyduğu maddelerden bahsetmez, denetimler yeterli ölçüde olamadığından ve zirai teknoloji çok uç seviyelere geldiğinden dolayı artık gıda konusunda ciddi bir tehlike var.

Mesela biliyorsunuz, ne zaman bir denetim yapsalar lokantaları, bir kısmında at eşek eti vs çıkıyor. Acaba yeterli margarin denetimi yapılıyor mu? Bu konuda bilgim yok ama bilgisi olanlar yorum olarak yazabilirler. Şimdi asıl tehlikeyi anlatayım. Artık gerçek ürünler pahalıdır, gerçek süt, gerçek bal.  Bu ürünlerden milyonlarca litre üretim yaptığınızda maliyeti %10-20 düşürdüğünüzde bile muazzam karlar elde edebilirsiniz. Bunun farkında olan hileci bazı üreticiler, sütün yağını alıp içine katı yağ ekliyor, bu sütü yağlı süt diye satıyor. Bazen trans yağ ekliyor vs. Siz bunu 1 yaşındaki çocuğa içiriyorsunuz, ve çocuğunuzun bütün hayatını tehlikeye atıyorsunuz, ondan sonra çocuklar 10 yaşında kalp hastası, bilmem ne hastası oluyor. Kimse bu tehlikenin farkında değil.

Ben sadece süt örneği verdim, aynı durum dondurma, çikolata, bisküvi, yoğurt vs sayamayacağım bir çok üründe gerçekleşiyor. Bir kısmında üzerlerinde açık açık yazıyor. Kalitesiz ve trans yağlar neredeyse hayatın her noktasında. Yağ olarak tüketmeniz gerekenler ( fabrikasyon değil doğal) tereyağı, zeytinyağı, kuyruk yağı, bu üç yağ dışına çıkmamak lazım.  Yağlar sorun değil mümkünse evde kendiniz yaptığınız yiyecekler tüketin, kaynağından haberdar olmadığınız gıdaları almayın.

Yanlış bilmiyorsam trans yağdan ölenlerin miktarı yılda 500.000 kişi den fazla, hastalıkla sürünenleri de daha fazla. Üretim aşamasını bilmediğiniz gıda türlerine kesinlikle güvenmeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder