Einstein'ın Eğitim Teoremi


    Öğrenme konusu hep sorun olmuştur. Aslında bunun sebebi ilkokulda ki yanlış eğitim sisteminden başlıyor. Çocukları daha ilk sınıftan okula gönderiyoruz ve karne bekliyoruz. Gelen karne iyi de olsa kötü de olsa insanın hayatını karartıyor. Eğer iyi ise bir sonraki karne de yaşanacak en ufak not düşüşünde çocuğa hayatı zehir ediyoruz. Eğer kötüyse sonuç malum belli. 

    Karne çocuğun gerçekten kapasitesinin bir testi mi ? hayır. Hayat sadece bir kaç dersten ibaret değil. Her insanın bir yönelimi vardır, iyi olduğu bir veya bir kaç konu vardır. Mesela dersleri hiç iyi geçmeyen, okul hayatı baştan sona hezimetle geçen birini tanıyorum, çok üzülürdüm onun için, şimdi asker oldu, kendisi mükemmel bir asker, yaptıklarına bakıp gurur duyuyorum böyle bir arkadaşım olduğuna. Bu sadece bir örnek. Kimi ticaretten anlar, bizde ticaret dersi var mıydı? Kimisi programla'dan anlar bizde böyle bir ders var mıydı? Şimdi var belki, yeterli olduğunu düşünmüyorum tabi :) Kimisi girişimcilikte iyidir, fırsatları çok iyi değerlendirir. Bununla ilgili bir ders var mıydı diye sormaya gerek yok bizdeki eğitim mantığı girişimciyi etkisizleştirme yönündedir zaten.

    Evet şimdiye kadar bir durum analizi yaptık, şuan ki halimizle öğrenim gerçekten zor. Farkındayım hepiniz saçma sapan travmatik durumlardan geçtik geldik. Şimdi öğrenmek için çok mu geç? Youtube+Google mükemmel bir kütüphane. Birazcık da paranız varsa istediğiniz kitabı satında alabiliyorsunuz. Artık insanlar üniversite bile bitirmeden, aldıkları online eğitimlerle rahatlıkla iş bulabiliyor. Bu eğitimler için Udemy gibi platformlar oldukça faydalı olabilir ama bütçeniz yoksa bunlar olmadan da hallediliyor. 

    Öncelikle aradığınız şeyin  forumlarını, kullanıcı topluluklarını araştırın. Bu konuda yabancı diliniz varsa çok iyi olur, ki buradan başlamınızı tavsiye ederim. Yabancı dil de rahatlıkla öğrenilebiliyor ( rahattan kastım çalışarak, yatarak değil) Ama yabancı diliniz olmasa bile kullanıcı topluluklarına ulaşabilirsiniz. Mesela ben 3ds max'i 3dm3.com ve tr3d.com üzerinden öğrendim. O zamanda ingilizce nin zerresi yoktu. 3dm3 den sayfaları Türkçeye çeviriyordum, tr3d zaten Türkçe platform. Sürekli forumda vakit harcayarak insanların yaşadığı sıkıntılar okuyorum bu sayede kendimi geliştiriyorum. Karşıma çıkabilecek muhtemel sorunlar hakkında bilgi sahibi oluyordum.
    İlk başta yukarıdaki gibi çalışmalar yapıyordum ( tabiki bu seviyeye gelmekte kolay değil, o zamanlarda yeterli internet erişimim olmadığı için çok uzun zamanımı aldı) Şimdi ise aşağıdaki resimde ki gibi çalışmalar yapıyorum.
    Bu örnekleri vermemin en önemli sebebi internet eğitiminin önemi. Yani siz interneti boş zaman geçirmek için kullanabileceğiniz gibi, robotlar üretmek, tasarımlar yapmak, istediğiniz bir projeyi rahatlıkla hayata geçirmek içinde kullanabilirsiniz. Yapacağınız bir çok çalışma için de bütçeniz olmasına gerek yok. Şuan en büyük sorunlardan birisi bilgi değil, yanı başınızda olan bilginin kıymetsiz durması, nasıl olsa ulaşılabilir, o zaman değeri yoktur algısıyla hareket ediyorsunuz.

    Einstein'ın Eğitim Teoremi diye birşey yok zaten. Mucizevi bir öğrenme yöntemi de yok, gidin çalışın işte, bu iş bu kadar basit. Tabi çalışmak zor geliyor, bu konuda kendinizi birazcık zorlamanız lazım, ölüm kalım meselesi gibi görüp o şekilde çalışmalısınız. Veya uçurumdan atlayan kuş pozisyonunda olmanız lazım, yaşamanız için uçmanız şart.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder